Aplikácia Cisco Jabber
Aplikácia Cisco Jabber pre rýchlu výmenu správ (Instant Messaging) a ovládanie IP telefónu je v rámci TUKE dostupná pre všetkých zamestnancov. Klientská aplikácia Cisco Jabber existuje pre platformy Windows a Mac a mobilné platformy iOS a Android. Žiaľ, Linux verzia neexistuje.
Medzi základné funkcionality klienta patrí:
- posielať správy prihláseným používateľom – „chatovať“
- ovládať svoj IP telefón z PC (prijímať hovory z PC, volať čísla na IP telefóne z PC, vyhľadávať a pridávať kontakty na PC, …)
- skupinovú konverzáciu, ktorá sa môže eskalovať na skupinový hovor
- výmenu súborov (do 50 MB)
- zdieľanie obrazovky
- riadenie vzdialeného PC cez zdieľanú obrazovku
V prípade, že sa Vám pri kontaktoch zobrazujú neaktuálne fotky, môžete skúsiť vyčistiť ich medzipamäť pomocou aplikácie clear_jabber_photo_cache.exe (Windows aplikácia, 210 kB).
Po stiahnutí a nainštalovaní verzie pre Windows alebo Mac sa zobrazí prihlasovacie okno, v ktorom sa viete prihlásiť loginom v tvare ab123xy@tuke.sk.

Odporúčame zaškrtnúť možnosť „Prihlásiť ma po spustení aplikácie Cisco Jabber“, aby ste sa nemuseli opäť ručne prihlasovať.

Po prihlásení si skúste pridať nejaký kontakt kliknutím na „Pridať spoločnosť“:

Stačí zadať prvé písmená z mena/priezviska, kliknúť na nájdenú osobu a pridať do Vami definovanej skupiny kontaktov:


Skupín kontaktov môžete mat niekoľko s ľubovoľnými názvami:

Ak máte v IP telefónii zviazaný váš login s IP telefónom, môžete váš IP telefón riadiť priamo z aplikácie Jabber:


Písať správy môžete napr. takto:


Alebo viete vytvoriť skupinovú konverzáciu (napr. ak viacerí pracujete na niečom spoločnom):
